Thursday, March 18, 2010

Yoga

Igår kväll följde jag med en kollega på yoga inne i stan. Hon hade berättat för mig att hon skulle på yoga förra veckan - och därför inte ätiti så mycket vid fikat. Yoga! Utbrister jag, det brukar jag gå på hemma!

Så vi bestämde att jag skulle följa med den här veckan. Jag såg verkligen fram emot det - och sa det till Lidia.
- Ha inte för stora förhoppningar, rysk yoga kanske skiljer sig från svensk, sa hon då.

Jag är ju van vid poweryoga - som, även om det inte låter så, faktisk var lugnare än den här yogan. Här leddes lektionen av en ung kvinna med lite skrikig röst och det var full belysning i salen. Alltså inte så avslappnande... Dessutom var jag ju tvungen att se mig omkring hela tiden eftersom jag inte har en aning om vad olika muskelgrupper, leder och ställningar heter på ryska.

- Hur tyckte du att det gick? frågade Lidia efter lektionen. Hon pratar utmärkt svenska, så det blir pinsamt att sänka nivån på samtalet om vi skulle börja prata ryska (tycker jag iaf).

Vi får se hur det blir med yogan. Jag har hört att det går att simma på tyska ambassaden härintill.

No comments: